Mäkkučké medovníky


   


   Čas rýchlo uteká a akoby toho nebolo málo, v reklamách, letákoch a a nevem kde ešte, začnú dávať vianočné kolekcie už koncom októbra. A nie je to tak len s Vianocami, ale aj v Veľkou nocou, Valentínom a Haloweenom. Komu by to nevadilo, že jedna vec ani len neskončí a ľudia už tlačia ostatným do hlavy druhú. A potom, že čas tak rýchlo letí. 
    No pri Vianociach aspoň teda mne osobne absolútne neprekáža predčasné zdobenie, pečenie, kupovanie a neviem čo všetko ešte. Ja mám skôr problém s tým, aby som nezačala vypekať už v polovici októbra. Neviem akým zázrakom som sa vôbec ovládla a odštartovala svoju vianočnú sezonu až včera, ale dala som to a prinášam Vám užasný recept na mäkké a chrumkavé medovníky.

UPOZORŇUJEM!!! Nič megazdravé sa nekoná! Síce som nahradila klasickú múku celozrnnou, ale počas Vianoc by si človek mal maximálne oddýchnuť a dať si hocičo bez výčitek, pretože človek je podľa môjho názoru zdravý hlavne vtedy, keď to má v poriadku najmä v hlave.



candy canes, chocolate, and christmas image

Potrebujeme:

🎄250 g celozrnnej špaldovej múky
🎄75g masla
🎄1 vajíčko
🎄1 čl prášku do pečiva
🎄1 čl škorice
🎄1 čl perníkového korenia
🎄5 PL medu

Postup:

V hrnci si roztopíme maslo , ktoré necháme chvíľu vychladnúť a po približne 5 minútach pridáme med.
V miske si zmiešame múku, prášok do pečiva a korenie. Nasledné pridáme do múčnej zmesi maslovú a nakoniec vajíčko. Vypracujeme tuhé cesto, ktoré zabalíme do fólie a necháme postáť v chladničke najemenej 2 hodiny.
Vo vybratí cesta z chladničky, necháme chvíľu vonku, pretože cesto je ešte príliš tuhé a pri vaľkaní by sa mohlo mrviť. 
Vyvaľkáme ho na pomúčenej doske a vykrajujeme formičkami. Medovníky pečieme na 180° približne 10-15 minút. Je to individuálne, takže keď budú mať zlatú až mierne hnedú farbu, vyberte ich a nechajte vychladnúť.
Skladujeme ich v uzatvárateľnej nádobe s kúskom jabĺčka alebo chleba.



0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Vyhľadávať v tomto blogu